გრანტის დაფინანსების წყარო: ბათუმის შოთა რუსთველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
სამეცნიერო პროექტის ხელმძღვანელი: ასოცირებულიპროფესორი ბადრი გეჩბაია
სამეცნიერო პროექტის შემსრულებელი: პროფესორი გელა მამულაძე, ასოც. პროფესორი პაატა აროშიძე , ასისტენტ პროფესორი ნანული მახარაძე, სტუდენტები:მირზა სუქნიშვილი,მარიზა დუმბაძე,ეკატერინე ჯინჭარაძე
სამეცნიერო პროექტის განხორციელების ვადა: 2019 წ.
პროექტის მიზანი, ამოცანები და აქტუალობა:
ეკონომიკური სიტუაციის გაუმჯობესებისათვის, ასევე სოციალური პრობლემების მოგვარებისა და ეროვნული ვალუტის კურსის სტაბილიზაციის შენარჩუნებისათვის, ერთ-ერთ ღონისძიებას წარმოადგენს ქვეყნის საექსპორტო პოტენციალის ამაღლება.
კვლევის მიზნებია:
- შეფასდება ქართული წარმოების პროდუქციის კონკურენტუნარიანობაზე მოქმედი ფაქტორები - შეფასება მოხდება შემდეგი კრიტერიუმებით: ბაზრის წილი, ფასი, განმასხვავებელი ფაქტორები, თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენების დონე, კონკურენციის სიმწვავე, კლიენტთა კონცენტრაცია, იმიჯი;
- გამოვლინდება ის ხელშემშლელი ფაქტორები, რომელიც აბრკოლებს ადგილობრივ ბაზარზე სამამულო წარმოების კონკურენტუნარიანობის ზრდას - ფაქტორების გამოვლენა მოხდება შემდეგი კრიტერიუმებით: საკანონმდებლო ფაქტორები, საგადასახადო ფაქტორები, ფინანსური ფაქტორები, სუბიექტური ფაქტორები;
- განისაზღვრება ქართული პროდუქციის საფასო ცვლილება სეზონურ და არასეზონურ
პერიოდში - საფასო ცვლილების შესწავლა მოხდება შემდეგ ეტაპებად: მარტი-მაისი (როცა პროდუქციაზე მოთხოვნას აყალიბებს მხოლოდ ადგილობრივი მომხმარებელი), ივნისი- სექტემბერი (როცა ტურისტული სეზონი ძალაშია შესული დ მოთხოვნა ყალიბდება როგორც ადგილობრივი მომხმარებლის, ისე ტურისტების მიერ), ოქტომბერი-ნოემბერი (როგორ მოხდება ფასების ცვლილება ამ ეტაპზე);
- განისაზღვრება სამამულო პროდუქციის მოთხოვნის ცვლილება სეზონურ და არასეზონურ
პერიოდში - მოთხოვნის ცვლილების შესწავლა მოხდება შემდეგ ეტაპებად: მარტი-მაისი (როცა პროდუქციაზე მოთხოვნას აყალიბებს მხოლოდ ადგილობრივი მომხმარებელი), ივნისი-სექტემბერი (როცა ტურისტული სეზონი ძალაშია შესული დ მოთხოვნა ყალიბდება როგორც ადგილობრივი მომხმარებლის, ისე ტურისტების მიერ), ოქტომბერი-ნოემბერი (როგორ მოხდება ფასების ცვლილება ამ ეტაპზე);
- განისაზღვრება სამამულო პროდუქციის ელასტიურობის კოეფიციენტი - მოთხოვნის ცვლილებისა და ფასების ცვლილების მიხედვით დადგინდება სხვადასხვა პროდუქციის ელასტიურობის კოეფიციენტი.
ამოცანები:
- ქართული პროდუქციის კონკურენტუნარიანობის განსაზღვრისათვის გამოკითხული იქნება ადგილობრივი მოსახლეობა-გამოკითხვის პერიოდი 2019 წლის მარტი-მაისი, ასევე უცხოელი ტურისტები, რომლებიც გამოიკითხებიან 2019 წლის ივლის-სექტემბერში;
- ჩამოყალიბდეს რეკომენდაციები კონკურენტუნარიანობის გასაზრდელად;
- შესწავლილ იქნება სხვადასხვა პროდუქციის ფასები ბათუმის აგრარულ ბაზარსა და ბათუმში მოქმედ სუპერამარკეტებში: ამ ამოცანის შესრულება საშუალებას მოგვცემს განისაზღვროს საშუალო ფასი, რომელიც გაანგარიშებულ იქნება აგრარული ბაზრის, პატარა მაღაზიისა და სუპერმარკეტების ფასების მიხედვით;
სამეცნიერო პროექტის მოსალოდნელი შედეგები:
კვლევის მოსალოდნელი შედეგის ძირითად სამეცნიერო ღირებულებას წარმოადგენს:
- ასეთი კვლევა ცალკეული პროდუქციის მიხედვით საქართველოში ჯერ არ ჩატარებულა და პირველია თავისი მნიშვნელობით;
- ადგილობრივი პროდუქციის კონკურენტუნარიანობა შეფასდება ერთდროულად შვიდი
კრიტერიუმის მიხედვით: პროდუქციის ბაზრის წილი, ფასი, განმასხვავებელი ფაქტორები
უკან |